Archiwum

Polska jako Trzeci Rzym

Polacy, jako naród wychowani zostali do polityki przez Kościół. On to, zgodnie z wypracowanym we wczesnym średniowieczu modelem wysyłał misjonarzy do różnych państw i części świata. Władca Polski – Mieszko

Czytaj dalej >>

Telematyka transportu

W latach siedemdziesiątych poprzedniego wieku został wprowadzony do piśmiennictwa termin „społeczeństwo informacyjne”. Termin ten charakteryzuje społeczeństwo, którego rozwój w dużym stopniu zależy od informacji i jej wykorzystania, a nowe technologie

Czytaj dalej >>

Polska polityka historyczna

Wstęp Państwo jako podmiot podległy względem Narodu ma być instytucją, która swoimi działaniami będzie zapewniać wszechstronny rozwój jego członków oraz zabezpieczać ich interesy. Ponadto, jak można przeczytać we współczesnej deklaracji

Czytaj dalej >>

Czy sztuka ma granice?

Co jakiś czas w opinii publicznej pojawia się dyskurs na temat roli sztuki w społeczeństwie. Znam wielu zwolenników poglądu, iż kultura musi nas szokować, a artysta nie powinien mieć żadnych

Czytaj dalej >>

Perfekcyjny nacjonalizm

Istnieje grupa społeczna, która jest powiązana pewnymi cechami osobowości. Ci ludzie są niezwykle różnorodni, pracują w różnych miejscach i zawodach, pochodzą z różnych stron i warstw społecznych, a jednak ich

Czytaj dalej >>
Narodowy Horyzont nr 2

Engelbert Dollfuss i jego Austria

Osoba i dzieło kanclerza przedwojennej Austrii, dr Engelberta Dollfussa i jego Chrześcijańskiego Państwa Stanowego, znana jest polskiemu czytelnikowi raczej dość „oszczędnie”, a jeśli jest już w ogóle znana, to nie

Czytaj dalej >>
Narodowy Horyzont nr 2

Bartosz Minge: Etatyzm drogą NR

„Kilku korwinistów powtarza już pewnie jak mantrę, że profesorowie Rybarski oraz Taylor byli wolnorynkowcami. Nie przeczę temu. Faktem jest, że Rybarski postulował ograniczenie opieki socjalnej ze strony państwa czy rozpowszechnienie

Czytaj dalej >>
Narodowy Horyzont nr 2

Edwin Harmata: „Neurogeneza grzechu”

„Proceder przeciwstawiania sobie wiedzy i religii marksiści kulturowi stosują od dziesięcioleci. Jednak jego bezzasadność i absurdalność jest nad wyraz widoczna, zarówno w naukach biologicznych, jak i społecznych. Czy rzeczywiście zasadny

Czytaj dalej >>
Narodowy Horyzont nr 1

Piotr Puciński: „Non multa sed multum”

„O nadrzędnej roli edukacji w życiu młodych ludzi nie trzeba nikogo przekonywać. Przytaczając klasyka: „Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie”. To jaką wiedzę, zainteresowania, cechy charakteru nabędzie człowiek w

Czytaj dalej >>